Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ELFBOT] Pisanie skryptów na skulle , tarcze i inne by H4wk
#1
Witam , postanowiłem napisać poradnik ? może inaczej , po prostu podzielić się tym co często was nurtuje ..

1.Typy skulli 
2.Typy party
3.War Bannery
4.Kierunki odwrócenia się postaci
5.Key's id
6.Pętle
7.Typy list
8.Pisanie skryptów w pętli

Ad. 1
Typy Skulli

Cytat:[$skull == id]

Brak skulla == 0 
Yellow Skull == 1
Green Skull == 2
White Skull == 3
Red Skull == 4
Black Skull == 5


Zapytacie ale jak to się ima do skryptów ? A no ima się gdyż można bardzo łatwego skrypta napisać na alarm pk . Jak wiecie nie każdy od razu po was wpada i zaczyna bić także można takiego skrypcika sobie wkleić i być w miare spokojnym
Przykład :
Cytat:auto 100 foreach 'screenplayers' $pk if [$pk.skull || $pk.count 1] {playsound playerattacking.wav}

Teraz włączy się alarm jeżeli na ekranie pojawi się ktoś z white skull lub red skull lub black skull i jeśli będzie ich więcej niż 1 gracz.

Ad. 2
Typy Party

Cytat:[$party == id]

No Party == 0
Inviting (Leader Yellow) == 1
Inviting (Member Blue) == 2
on Party (Member Blue) == 3
on Party (Leader Yellow) == 4
Exp Sharing, working (Member Blue) == 5
Exp Sharing, working (Leader Yellow) == 6
Exp Sharing, on standby (Member Blue) == 7
Exp Sharing, on standby (Leader Yellow) == 8
Exp Sharing, not working (Member Blue) == 9
Exp Sharing, not working (Leader Yellow) == 10


Osobiście nie używam tego ale Bóg wie komu to się przyda [Obrazek: clear.png]

Ad. 3
War Banners

Cytat:[$warbanner == id]

No War == 0
Green Banner (Friend) == 1
Red Banner (Enemy) == 2
Blue Banner (In a War that you're not fighting) == 3


Też ciekawa opcja , można zrobić skrypta takiego jak do alarmu pk lecz będzie działał na zasadzie ,że jeśli się pojawi dana osoba z wara np. enemy
Przykład :
Cytat:auto 100 foreach 'screenplayers' $war if [$war.warbanner == || $war.count 1] {playsound playerattacking.wav}

Teraz macie pewność ,że będziecie na bieżąco jeśli jakiś przeciwnik będzie na ekranie


Ad. 4
Strony świata

Cytat:[$dir == id]

North == 0
East == 1
South == 2
West == 3


Też ciekawa opcja , głównie wykorzystywana w anty afkach i skryptach na trapowanie w której się wyznacza pozycję ofiary itp 
Przykład :
Cytat:auto 1000 listas 'Anti-Idle' | if [$self.dir == 0] {set $dir 0 set $firdir 'turnn' set $secdir 'turns'} | if [$self.dir == 1] {set $dir 1 set $firdir 'turne' set $secdir 'turnw'} | if [$self.dir == 2] {set $dir 2 set $firdir 'turns' set $secdir 'turnn'} | if [$self.dir == 3] {set $dir 3 set $firdir 'turnw' set $secdir 'turne'} | if [$time $idletime] {exec $secdir wait 1500 exec $firdir wait 50000 | if [$self.dir == $dir$idletime [$time+60]}


Ad. 5
Key's id

Tutaj dość rozbudowana opcja gdyż można zrobić skrypta gdy przywciśnięciu danego klawisza , nasz pod coś zrobi..
Cytat:if [$key.id == X]

listę id macie tutaj :
Keys ID

Ad. 6
Pętle

Głównie używamy tego do sprawdzenia czegoś na temat monsterów , graczy itd .
Wyróżniamy 3 typy pętli :
a)loop
b)while
c)foreach


A)
loop
wykonuje daną akcje określoną ilość razy

Cytat:loop 'ilość powtórzeń' { akcja }


B)
while
wykonuje daną akcje do momentu , gdy skrypt zwróci nam prawdę 

Cytat:while [warunek] { akcja }


C)
foreach
tworzy listę czegoś poprzez wybranie odpowiedniego typu listy

Cytat:foreach 'typlisty' $własnazmienna { akcja }


Ad. 7
Typy list

- allcreatures
- allplayers
- allmonster
- floorcreatures
- floorplayers
- floormonsters
- screencreatures
- screenplayers
- screenmonsters
- shootablecreatures
- shootableplayers
- shootablemonsters
- newmessages



Ad. 8
Pisanie skryptów w pętli


Zaczniemy sobie od najprzyjemniejszej czyli foreach. Wybieramy sobie typ listy w naszym przypadku weźmiemy sobie screenplayers. Potem dodajemy $własnązmienną. Pewnie wielu z was zastanawia się co to jest ta własna zmienna. Otóż może być to wszystko , nazywacie jak chcecie . Może być $dupa , $kotlet ... Co Tylko chcecie. Potem po dodaniu zmiennej dodajemy warunki . Najlepiej każdy warunek np. $mp , $hp albo coś innego poprzedzić własną zmienną a wygląda to tak $dupa.hp. Ale może teraz pokaże wam prosty skrypt:
Cytat:auto 100 foreach 'screenplayers' $dupa if [$dupa.skull || $dupa.warbanner == 2] {playsound playerattacking.wav}

Zadziała to tak ,że skrypt ciągle wychwytuje ludzi na ekranie i jeśli jakiś gracz będzie miał białą , czerwoną lub czarną czaszkę lub będzie miał czerwoną tarcze zagra alarm

Tak to mniej więcej wygląda.

while

Opisany wyżej lecz zastosowanie bywa różne np.
Cytat:while [$itemcount.268 200buyitems 268 20

Będzie kupować 20 mana potionów tak długo jak długo nie będziesz mieć ich przynajmniej 200

loop

Ta pętla wykona akcję tyle razy ile będziesz chciał lecz musisz wpisać ilość .
Cytat:loop 2 buyitems 268 20

Kupi 20 itemów o ID 268 2 razy.


To by było na tyle , mam nadzieję ,że pomogłem i poradnik jest w miarę przejrzysty , jeśli nie , piszcie komentarze . Jeżeli temat nie zostanie zamknięty i będzie się cieszył jako takim zainteresowaniem , otworzę swój własny temat gdzie w miarę szybko będę pisał dla was skrypty , dzielił się moimi oraz będę robił ikony na zamówienie . Postaram się też zrobić poradnik o NAVIGACJI w elfbocie lecz nie wiem jeszcze czy filmik zrobię z tego , czy po prostu jakieś opisy + ssy, się okaże [Obrazek: clear.png]
Pozdrawiam ,
H4wk


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości