Problemy z serwerem
Jak zapewne zauważyliście, w ostatnim tygodniu praktycznie kilka razy dziennie miały miejsce kicki serwera. W związku z tą sytuacją chcielibyśmy podzielić się z Wami jak do tego doszło.
Problem zaczął się już w grudniu i chociaż wystąpił tylko kilka razy, zgłaszaliśmy go do serwerowni za każdym razem otrzymując odpowiedź, że po ich stronie wszystko jest w porządku. Poświęciliśmy wiele godzin na szukanie możliwych przyczyn problemów i załataliśmy kilka potencjalnych luk, natomiast...
W połowie stycznia ataki zaczęły pojawiać się stosunkowo często, raz na 1-3dni i na tamten moment wiedzieliśmy już, jakiego typu są to ataki, co utwierdziło nas w przekonaniu, że to serwerownia powinna zadbać o przechwytywanie takich DDOSów. Ze względu na częste ataki kilka razy zmienialiśmy dostawcę z Hosteamu na OVH (ponieważ OVH miało sobie radzić z tego typu atakami), potem znów na Hosteam (ponieważ podobno załatali już tę dziurę), potem przepięliśmy się na jeszcze innego dostawcę (Atman), który zapowiadał się obiecująco, ale po wystąpieniu ataków również nie był w stanie sobie z tym poradzić.
Żeby tego było mało, wczoraj wystąpiła jeszcze awaria w Hosteamie "polegająca na zrywaniu połączenia pomiędzy serwerami a firewallem hosteam, zostało to naprawione około północy, ale potem występowały ataki nad którymi od wtedy pracują administratorzy." Ze swojej strony robimy wszystko co w naszej mocy, żeby niwelować wpływ ataków na grę oraz wywieramy nacisk na serwerownie, by zwiększyła kontrole na ruchem (co przy okazji może objawiać się problemami w zalogowaniu dużej ilości MC lub logowaniu z obcych krajów.
Nie jesteśmy sami - zdajemy sobie sprawę, że inne serwery również borykają się z tymi samymi problemami i również z niepokojem patrzą na kolejne odpowiedzi z serwerowni "poprawiliśmy nasze firewalle", które nie przynoszą rezultatów.
Co dalej? Jesteśmy w ścisłym kontakcie z serwerownią, a w zasadzie z kilkoma z nich. Rozważamy także migrację na inny hosting, niemniej nie jest to sprawa, którą moglibyśmy załatwić w ciągu godziny, na to trzeba czasu, nie posiadając jednocześnie gwarancji, że coś to zmieni. Na ten moment możemy jedynie w imieniu swoim oraz serwerowni przeprosić i poprosić o wyrozumiałość. Mamy nadzieję, że wszyscy razem nadal będziemy mogli tworzyć Vestię!
W związku z obecną sytuacją obniżyliśmy znacząco cenę płatnych expowisk (do 10gi/10et), żebyście mogli bez problemu wracać na expy oraz zmniejszyliśmy o 90% cenę blessów (po global save). Więcej o rekompensacie napiszemy, gdy będziemy już mieli pewność, że ataki zostały całkowicie zablokowane
Problem zaczął się już w grudniu i chociaż wystąpił tylko kilka razy, zgłaszaliśmy go do serwerowni za każdym razem otrzymując odpowiedź, że po ich stronie wszystko jest w porządku. Poświęciliśmy wiele godzin na szukanie możliwych przyczyn problemów i załataliśmy kilka potencjalnych luk, natomiast...
W połowie stycznia ataki zaczęły pojawiać się stosunkowo często, raz na 1-3dni i na tamten moment wiedzieliśmy już, jakiego typu są to ataki, co utwierdziło nas w przekonaniu, że to serwerownia powinna zadbać o przechwytywanie takich DDOSów. Ze względu na częste ataki kilka razy zmienialiśmy dostawcę z Hosteamu na OVH (ponieważ OVH miało sobie radzić z tego typu atakami), potem znów na Hosteam (ponieważ podobno załatali już tę dziurę), potem przepięliśmy się na jeszcze innego dostawcę (Atman), który zapowiadał się obiecująco, ale po wystąpieniu ataków również nie był w stanie sobie z tym poradzić.
Żeby tego było mało, wczoraj wystąpiła jeszcze awaria w Hosteamie "polegająca na zrywaniu połączenia pomiędzy serwerami a firewallem hosteam, zostało to naprawione około północy, ale potem występowały ataki nad którymi od wtedy pracują administratorzy." Ze swojej strony robimy wszystko co w naszej mocy, żeby niwelować wpływ ataków na grę oraz wywieramy nacisk na serwerownie, by zwiększyła kontrole na ruchem (co przy okazji może objawiać się problemami w zalogowaniu dużej ilości MC lub logowaniu z obcych krajów.
Nie jesteśmy sami - zdajemy sobie sprawę, że inne serwery również borykają się z tymi samymi problemami i również z niepokojem patrzą na kolejne odpowiedzi z serwerowni "poprawiliśmy nasze firewalle", które nie przynoszą rezultatów.
Co dalej? Jesteśmy w ścisłym kontakcie z serwerownią, a w zasadzie z kilkoma z nich. Rozważamy także migrację na inny hosting, niemniej nie jest to sprawa, którą moglibyśmy załatwić w ciągu godziny, na to trzeba czasu, nie posiadając jednocześnie gwarancji, że coś to zmieni. Na ten moment możemy jedynie w imieniu swoim oraz serwerowni przeprosić i poprosić o wyrozumiałość. Mamy nadzieję, że wszyscy razem nadal będziemy mogli tworzyć Vestię!
W związku z obecną sytuacją obniżyliśmy znacząco cenę płatnych expowisk (do 10gi/10et), żebyście mogli bez problemu wracać na expy oraz zmniejszyliśmy o 90% cenę blessów (po global save). Więcej o rekompensacie napiszemy, gdy będziemy już mieli pewność, że ataki zostały całkowicie zablokowane
Powrót do archiwum